Besøg os på LinkedIn Besøg os på Facebook
Forsiden / Bureau / Cases / Dansk Gartneri

Et nyt look til årsberetningen - video og faktafolder

Interesseorganisationen Dansk Gartneri ønskede at give deres årsberetning et mere moderne og let udtryk.

Dansk Gartneri har to gange været forbi LandbrugsMedierne med ønsket om, at give deres årsberetninger et nyt udtryk; heraf både i 2019/2020 og i 2020/2021. 

I 2020/2021 valgte LandbrugsMedierne i samarbejde med Dansk Gartneri at tænke ud af boksen i præsentationen af årsberetningen. Dette skyldes både coronapandemiens indtog i Danmark, men også med ønsket om, at skille organisationen ud fra de ellers typiske årsberetningsformater.

Resultatet blev en video, hvori organisationen præsenterer årsberetningen på en helt ny og inspirerende måde for seeren. Seeren får muligheden for blot at læne sig tilbage og tage informationerne ind, mens de smukkeste omgivelser florerer over skærmen.

En anden fordel ved at udvikle årsberetningen i en video er, at videoen ikke blot bliver præsenteret for organisationens medlemmer, som eksempelvis et nyhedsbrev ville. Når først en video er lagt ud online, er der stor mulighed for, at nå ud til mange flere seere - hvilket kan give organisationen flere medlemmer og interessenter i sidste ende. Ligeledes er videoen en fordel for organisationen, da de kan bruge den i flere sammenhænge til egen branding.

Se videoen her: 

 

 

Årsberetningen 2019/2020 blev udviklet i et nyt og let udtryk i form af en faktafolder, der i højere grad ville give læseren en større oplevelse i de spændende indsatser, som danske erhvervsgartnere og Dansk Garneri arbejder på. Udtrykket skulle passe med det udtryk som Dansk Gartneri har og samtidigt være med til at løfte opmærksomheden.

Erhvervsgartnernes interesseorganisation Dansk Gartneri, fungerer som forum for konstruktiv dialog mellem medlemmerne og politiske beslutningstagere. Dansk Gartneri har knap 500 medlemmer og arbejder på at fremme gartnerierhvervets vilkår.

Årsberetningen 2019/2020 går ud til alle medlemmer og interessenter i januar 2020. Faktafolderen sendes også ud til alle medlemmer, men bruges samtidigt som et medie til at give og udsende til samarbejdspartnere og interessenter.

Især faktafolderen skal kunne fange interesse og på en let og overskuelig måde give læseren lyst til at tjekke de fine historier ud i forbindelse med f.eks. Verdensmålene, økologi og arbejdet med cannabis. Historierne er sprinklet med masser af spændende vidste du… fakta om organisationens produktionsgrene og der er i høj grad indtænkt i layoutet at man skal få lyst til at gemme sin folder.

LandbrugsMedierne stod for idé til layout og grafik samt korrektur på begge medier.

Se de to brochurer ved at klikke på billederne nedenfor:

undefined   undefined

 

Skal vi hjælpe dig videre?


Heidi Steen Hollesen

Bureauchef

Tlf. 31 51 15 18


 Katrine Elvstrøm Krause

Redaktionschef

Tlf. 33 39 47 00

Vores Kunder siger...

Mød en række af de kunder vi har arbejdet med om kampagner, brochure og meget mere ...

Mød vores kunder her

Læs vores cases